Πρόλογος
υπό Γ.Δ.Π. Επ. Σεβ\ Σ\ Στ\ Φάρος υπ’ αριθμ. 138, Εν Αν\ Πατρών
Με την ευκαιρία του εορτασμού της 5ης Αμφικτιονίας στην Πάτρα και κατόπιν προτροπής του Αδ\ Σεβ\ ετοίμασα αυτήν την σύντομη σχετική υπόμνηση περί των Αμφικτιονιών. Λίγη Ιστορία.
Οι αμφικτιονίες ήταν ένας θρησκευτικός και πολιτικός σύνδεσμος των Ελλήνων στην αρχαία Ελλάδα, που δημιουργήθηκε με κέντρο τη λατρεία σ’ ένα ιερό από τους κατοίκους των γύρω πόλεων. Το φαινόμενο αυτό συνέβαινε σε αρκετά από τα πιο κεντρικά ιερά της Ελλάδας και ο θεσμός των αμφικτιονιών ήταν πολύ παλαιός, δηλαδή εμφανίστηκε πριν από την ίδρυση πόλεων στην Ελλάδα.
Στα ιερά αυτά έρχονταν για να προσφέρουν θυσίες κάτοικοι όχι μόνο των κοντινών γειτονικών περιοχών, αλλά και από μέρη αρκετά μακρύτερα. Γι’ αυτό, στη διοργάνωση των κοινών εορτών και των εκδηλώσεων της λατρείας έπαιρναν μέρος αντιπρόσωποι πολλών περιοχών. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργήθηκε ένα είδος θρησκευτικού συνδέσμου μεταξύ των πόλεων, που έπαιρναν μέρος στις διοργανώσεις και αργότερα μετατράπηκε σε πολιτικό σύνδεσμο, με τη μορφή της σημερινής ομοσπονδίας.
Η αρχαιότατη εκείνη Αμφικτιονία, υπήρξε η θρησκευτική οργάνωση που αναπτύχθηκε γύρω από το ιερό της Πυλαίας Δήμητρας Αμφικτιονίδος, μετά από συγχώνευση τριών μικρότερων ενώσεων, των Τεμπών, της Ανθήλης και των Δελφών. Ήταν η πρώτη φορά που γειτονικοί, ανεξάρτητοι λαοί, ανήκαν σ’ ένα ευρύτερο σύνολο. Μέσα σ’ αυτό όλοι είχαν τις ίδιες υποχρεώσεις και τα ίδια δικαιώματα, οι νόμοι ήταν κοινοί, το ίδιο και οι στόχοι. Το σύνολο λοιπόν διεΐπε μία νομοτέλεια, που καλλιέργησε την κοινή συνείδηση, για να γίνει η Πυλαία ή η Πυλαϊκή Αμφικτιονία, μία ισχυρή πολιτική ομοσπονδία, που συνδέεται με το μύθο της αρχής των Ελλήνων.
Ο μύθος θέλει ιδρυτή της πρώτης Αμφικτιονίας, της Πυλαίας, τον Αμφικτίονα, το γιο του Δευκαλίωνα και της Πυρράς, του μυθικού ζεύγους που επέζησε του κατακλυσμού.
Οι κοινοί γενάρχες των Ελλήνων γέννησαν τον Αμφικτίονα και τον Έλληνα, κι ο μύθος, έτσι αδέλφωσε τους δύο συμβολικούς αντιπροσώπους της Αμφικτιονικής και κατόπιν εθνικής ένωσης των Ελλήνων.
Η Πυλαία Αμφικτιονία διευρύνθηκε και 12 ισχυρά ελληνικά φύλλα αποτέλεσαν το Συνέδριο που τη διοικούσε· οι Περραιβοί, οι Μάγνητες, οι Θεσσαλοί, οι Αχαιοί Φθιώτες, οι Φωκείς, οι Βοιωτοί, οι Δωριείς, οι Ίωνες, οι Μαλιείς, οι Αινιάνες, οι Δόλοπες, οι Λοκροί κι αργότερα οι Αιτωλοί. Το αμφικτιονικό Συνέδριο συνεδρίαζε δύο φορές το χρόνο, την άνοιξη, στους Δελφούς και το φθινόπωρο στην Ανθήλη. Και οι δύο σύνοδοι ονομάζονταν Πυλαίες. «Πυλαία εαρινή» η των Δελφών, «Πυλαία μετοπωρινή», η της Ανθήλης.
Ως ανάμνηση και συνέχεια των χρόνων, η αμφικτιονία είχε την έδρα της και συνεδρίαζε μόνο στην Ανθήλη, κοντά στις Θερμοπύλες, που οι αρχαίοι καλούσαν «Πύλες».
Πόλεμοι, κοινή λατρεία, ανάγκες επιβίωσης, οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις έκαναν το θεσμό της Αμφικτιονίας ισχυρό και αυτός καλλιέργησε κοινά ήθη, γλώσσα, θρησκεία, πολιτισμό για το έθνος των Ελλήνων που πλέον είχε κοινή ιστορία και κοινό μέλλον. Αυτά κατά την αρχαιότητα.
Εμείς οι Τέκτ\, ήδη Αδ\, συνερχόμεθα προκειμένου να εκθέσουμε τα τυχόν προβλήματα που έχουμε εντοπίσει, να προτείνουμε πιθανές λύσεις και γενικώς να συζητήσουμε τα του Θεσμού μας όχι υπό Σφ\, αλλά καθήμενοι ως απλοί Τέκτ\ σε στρογγυλή τράπεζα με την ψυχολογική άνεση που προσφέρεται. Οι απόψεις που παρουσιάζονται δεν αποτελούν θέσφατα, όπως άλλωστε και οι Εργ\ μας, αλλά τίθενται στην βάσανο της γενικής αποδοχής. Προσφέρεται λοιπόν το Βήμα σε όποιον Αδ\ επιθυμεί να παρουσιάσει τις σκέψεις του πάνω στην θεματική ενότητα που προσδιορίσθηκε, παρουσία του Ενδοξ\ Μ\ Δ\, των Ενδ\ Μελών του Συμβ\ καθώς και πολλών άλλων Αδ\ από διάφορα σημεία της Ελλάδος, σαν μία μοναδική τέτοια ευκαιρία. Αυτός είναι άλλωστε και ο σκοπός της Αμφικτιονίας.
Η συζήτησις που επακολουθεί πιστεύουμε ότι προσφέρει στον Θεσμό γενικώς, κυρίως όμως ως προς τον Κατ\ Χάρτ\ που ορίζει τον Θεσμό μας ως προοδευτικό, με την έννοια ότι συμμετέχουν και νέοι Αδ\ που μεταφέρουν το κλίμα και το πνεύμα της εποχής, ίσως καλλίτερα από ότι εμείς οι μεγαλύτεροι σε ηλικία αντιλαμβανόμεθα. Άλλωστε ο Θεσμός είναι δικός των. Επί το έργον λοιπόν.
Ιστορική Αναδρομή των Αμφικτιονιών Δυτικής Ελλάδος
1η Αμφικτιονία
1η Αμφικτιονία
Το 1993, η Σ\ Στ\ Παλαιών Πατρών Γερμανός, επί Σεβασμίας του Αδ\ Χ Ζ διοργανώνει Tεκτ\ Συμπόσιο από 4 μέχρι 6 Ιουνίου 1993 στο Ξενοδοχείο PORTO-RIO (πρώην ΑΒΕΡΩΦ), με την ευκαιρία του εορτασμού του Θερινού Ηλιοστασίου. Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων ήταν διήμερο. Το Σάββατο 5 Ιουνίου 1993 περιελάμβανε τον Επίσημο Τεκτ\ Εορτασμό του Ηλιοστασίου με κεντρικό ομιλητή τον Μ\Δ\ της Μ\Σ\τ\Ε\, Ενδοξ\ Αδ\ Χρήστο Μανέα. Την Κυριακή 6 Ιουνίου 1993 διοργανώθηκε Τεκτ\ Συμπόσιο με θέμα «Ο Τεκτονισμός στην Ελλάδα εν όψει του 2000» με εισηγητές τους Αδ\ Σεβ\ Σ\ Στ\ της Δυτικής Ελλάδος. Στη συνέχεια, ο Αδ\ Σ Π αναφέρθηκε, σε ειδική εισήγηση με θέμα «Προβληματισμός σχετικά με την Βόρειο Ήπειρο».
Το Συμπόσιο προσέλκυσε πλήθος Αδ\ Αδ\ καθότι ήταν ουσιαστικά η μεγαλύτερη τεκτ\ εκδήλωση στην ευρύτερη περιοχή των τελευταίων χρόνων. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, το Συμπόσιο περιελάμβανε και πλήθος άλλων εκδηλώσεων, όπως τα εγκαίνια εκθέσεως Γραμματοσήμων του Αδ\ Γ Α σε αίθουσα του ξενοδοχείου και παρουσίαση οπτικοακουστικού θεάματος με θέμα «Μότσαρτ και Τεκτονισμός», την επιμέλεια του οποίου είχαν Αδ\ Αδ\ της Σ\ Στ\ Παλαιών Πατρών Γερμανός.
Η γνωριμία με την γύρω περιοχή έγινε σε μίνι κρουαζιέρα με καΐκι, στη Ναύπακτο, ενώ οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να γευθούν τον αχαϊκό οίνο κατά την επίσκεψη στα κτήματα της ACHAIA CLAUSS τις πρωινές ώρες του Σαββάτου. Το αποκορύφωμα των εκδηλώσεων ήταν η χοροεσπερίδα που έλαβε χώρα στους κήπους του ξενοδοχείου από 22.00 μέχρι 01.00 του Σαββάτου 5 Ιουνίου.
2η Αμφικτιονία
Η μεγαλύτερη εκδήλωση στην Πόλη των Πατρών λαμβάνει χώρα το 1995 επί της συμπληρώσεως εκατονταετηρίδος γόνιμου τεκτ βίου της Σ Στ Παλαιών Πατρών Γερμανός επί Σεβασμίας του Αδ Λ Π. Η εκδήλωση αυτή είχε επετειακό χαρακτήρα και εορτάστηκε την ημέρα της εθνικής παλιγγενεσίας, το Σάββατο 25 Μαρτίου 1995 στο Ξενοδοχείο PORTO-RIO (πρώην ΑΒΕΡΩΦ). Το επίσημο πρόγραμμα περιελάμβανε Τεκτ Εργασίες με κεντρικό ομιλητή τον ΜΔ της ΜΣτΕ, Ενδοξ Αδ Σάββα Βαφειάδη, ενώ ο Σεβ. της Παλαιών Πατρών Γερμανός, Αδ Λ Π αναφέρθηκε σε ιστορική αναδρομή της Στ. Οι Αδ Αδ της εορτάζουσας Στ είχαν προετοιμάσει ειδικό πρόγραμμα εκδηλώσεων για την Κυριακή 26 Μαρτίου 1995 που περιελάμβανε προβολή του «Μαγεμένου Αυλού» σε ειδικά διαρρυθμισμένη αίθουσα του ξενοδοχείου καθώς επίσης και ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία της Παλαιών Πατρών Γερμανός.
Ο Αδ Γ Α παρουσίασε έκθεση Γραμματοσήμων με θέμα «Ελληνισμός», ενώ οι Αδ Αδ επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το Τεκτ Μέγαρο Πατρών, το οποίο προήλθε εκ Δωρεάς του Αδ Γ Κ στο Σύνδεσμο Κοινωνικής Πρόνοιας και Αντιλήψεως, τα μέλη του οποίου είναι οι εν Πάτραις Αδ. Σε ειδικό τεύχος ομιλιών, που επιμελήθηκε ο Αδ Α Λ έχουν διασωθεί τόσο οι ομιλίες των εισηγητών όσο και οι ευχαριστήριες επιστολές των διαφόρων Στ, των οποίων οι Σεβ παρακολούθησαν τις εκδηλώσεις, και το αναλυτικό πρόγραμμα των εκδηλώσεων. Σύμφωνα με το έθιμο, το παραδοσιακό γεύμα ήταν μπακαλιάρος-σκορδαλιά, ενώ οι εκδηλώσεις έκλεισαν με Δείπνο και μουσική παρέμβαση.
3η Αμφικτιονία
Μετά την ίδρυση της Σ Στ Φάρος, Αδ συνεχίζουν την παράδοση των εν Πάτραις Τεκτ Εκδηλώσεων και προβαίνουν στη διοργάνωση Ημερίδας, με τεκτ εισηγήσεις και απόψεις, θέτοντας τις βάσεις για μονιμότερη καθιέρωση εκδηλώσεων στη Δυτική Ελλάδα με την μορφή Αμφικτιονιών παρά τεκτ Συμποσίων. Είναι η τρίτη μεγάλη εκδήλωση, η οποία παρέμεινε γνωστή ως «3η Αμφικτιονία», συνεχίζοντας την επιτυχία των προηγούμενων εκδηλώσεων.
Το βάρος της συνδιοργάνωσης βάρυνε τις Σ Στ Παλαιών Πατρών Γερμανός και Φάρος, επί Σεβασμίας των Αδ Αδ Σ Ι και Π Α αντίστοιχα. Διεξήχθηκε στο Τεκτ Μέγαρο Πατρών.
Το επίσημο πρόγραμμα του Σαββάτου 26 Οκτωβρίου 2002 περιελάμβανε ημερίδα με θέμα «Τεκτ Πορεία» και Τεκτ Εργασίες με κεντρικό ομιλητή τον ΜΔ της ΜΣτΕ, Ενδοξ Αδ Διονύσιο Παπαδάτο, ενώ χαιρετισμούς απέδωσαν οι Σεβ των Συν.Σ Στ.
Κατά την διάρκεια των εργασιών, Αδ Αδ των Σ Στ Σ Στ Πελοποννήσου (Αριστομένης εν Αν Καλαμάτας και Κολοκοτρώνης εν Αν Τριπολιτσάς), Δυτικής Ελλάδος (Κοινόν Αιτωλών εν Αν Αγρινίου και Δωδώνη εν Αν Ιωαννίνων) και Ιονίων Νήσων (Ήλιος εν Αν Ζακύνθου και Φοίνιξ εν Αν Κερκύρας) εκθέτουν τις απόψεις των επί επίκαιρων τεκτ θεμάτων υπό μορφή εισηγήσεων.
Την πρωία της επομένης ημέρας, Κυριακής 27 Οκτωβρίου 2002, διεξήχθηκε συζήτηση στρογγυλής τράπεζας επί των εισηγήσεων της Αμφικτιονίας, ενώπιον του ΜΔ και Ενδόξων μελών της ΜΣτΕ. Απενεμήθη αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής.
Το απόγευμα της ίδιας μέρας λαμβάνει χώρα ένα επίσης σπουδαίο γεγονός, η εγκαθίδρυση της Σ Στ ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ υπ’ αριθμ. 145 εν Αν Ολυμπίας, με πρώτο Σεβ τον Αδ Α Λ. Η ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδος αποκτά μία επιπλέον Στ τα μέλη της οποίας προέρχονται από τη Σ Στ Φάρος αλλά και από άλλες εξ Αθηνών ορμώμενες Σ Στ Οι εκδηλώσεις ολοκληρώνονται με επίσημο Δείπνο στο ξενοδοχείο ΑΣΤΗΡ.
4η Αμφικτιονία
Το Νοέμβριο του 2004 διοργανώνεται Αμφικτιονία Δυτικής Ελλάδος με τη συνεργασία των Σ\ Στ\ Φάρος και Παλαιών Πατρών Γερμανός, επί Σεβασμίας των Αδ\ Αδ\ Γ Π και Σ Ι αντίστοιχα. Διεξήχθηκε την 5η, 6η και 7η Νοεμβρίου 2004 στο Ξενοδοχείο ΑΣΤΗΡ στην Πάτρα.
Σκοπός της 4ης Αμφικτιονίας ήταν η προσφορά βήματος στρογγυλής τράπεζας για τους εισηγητές και η συζήτηση επί θεμάτων που απασχολούν τους Έλληνες Τέκτ\ με συμμετοχή Ενδόξων Αδ\ της Μ\Σ\τ\Ε\ Οι εισηγήσεις ήταν ολιγόλεπτες και σχετίζονταν με τα «Προβλήματα των Στ\ στην Περιφέρεια και το Μέλλον του Τεκτονισμού».
Το επίσημο πρόγραμμα του Σαββάτου 6 Νοεμβρίου άρχισε με εισηγήσεις στρογγυλής τράπεζας με θέμα «Την Προώθηση του Τεκτονισμού εις την Επαρχία» και Τεκτ\ Εργασίες με κεντρικό ομιλητή τον Μέγ\ Ελεον\ της Μ\Σ\τ\Ε\ Ένδ\ Αδ\ Αλέξανδρο-Μάριο Ρωμαντζή.
Στις εργασίες συμμετείχαν περί τους ογδόντα Αδ\ Αδ\ εξ ολοκλήρου του Ελληνικού Τεκτονισμού, ενώ εισηγητές που εξέθεσαν τις απόψεις τους προέρχονταν από διάφορες Αν\ Οι εργασίες συνεχίστηκαν και την επομένη ημέρα, Κυριακή 7 Νοεμβρίου, με εισηγήσεις Αδ\ Αδ\ Η 4η Αμφικτιονία έλαβε πέρας, μετά την ανακεφαλαίωση των συμπερασμάτων, κατά την 13.00 μεσημβρινή. Ακολούθησε Ούζο μετά μεζέ, ως προσφορά των οργανωτών. Απενεμήθη αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής.
Στις εργασίες συμμετείχαν περί τους ογδόντα Αδ\ Αδ\ εξ ολοκλήρου του Ελληνικού Τεκτονισμού, ενώ εισηγητές που εξέθεσαν τις απόψεις τους προέρχονταν από διάφορες Αν\ Οι εργασίες συνεχίστηκαν και την επομένη ημέρα, Κυριακή 7 Νοεμβρίου, με εισηγήσεις Αδ\ Αδ\ Η 4η Αμφικτιονία έλαβε πέρας, μετά την ανακεφαλαίωση των συμπερασμάτων, κατά την 13.00 μεσημβρινή. Ακολούθησε Ούζο μετά μεζέ, ως προσφορά των οργανωτών. Απενεμήθη αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής.
Και φθάσαμε αισίως στην 5η Αμφικτιονία. Η Σ\ Στ\ Φάρος υπ’ αρ.138 εν Αν\ Πατρών μετά των υπολοίπων Σ\ Στ\ Δυτικής Ελλάδος (Παλαιών Πατρών Γερμανός υπ’ αρ.22 εν Αν\ Πατρών, Ήλιος υπ’ αρ.14 εν Αν\ Ζακύνθου, Κοινόν Αιτωλών υπ’ αρ.132 εν Αν\ Αγρινίου και Αρχαία Ολυμπία υπ’ αρ.145 εν Αν\ Ολυμπίας) διοργανώνουν την πέμπτη Αμφικτιονία Δυτικής Ελλάδος την 7η και 8η Νοεμβρίου 2009 στο ξενοδοχείο ΑΣΤΗΡ, στην Πάτρα, υπό τον γενικό τίτλο «Ο Ρόλος του Τεκτονισμού στην Ελληνική Περιφέρειαν». Σκοπός της Αμφικτιονίας είναι η προσφορά βήματος στους Αδ\ Αδ\, οι οποίοι επιθυμούν να εκφράσουν τις απόψεις τους, μέσω εισηγήσεων, επί τεκτ\ θεμάτων. Κατά την πρώτη ημέρα της Αμφικτιονίας (Σάββατο 7 Νοεμβρίου) το πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο κύκλους εισηγήσεων με αντίστοιχες θεματικές ενότητες «Τεκτονισμός και Κοινωνία υπό το Πρίσμα των Αλλαγών της Τελευταίας Δεκαετίας» και «Προοπτικές του Τεκτονισμού στην Ελληνική Περιφέρεια».
Θα ακολουθήσουν Τεκτ\ Εργασίες εις Βαθ\ Μαθ\ με κεντρικό ομιλητή το Μ\Δ\ της Μ\Σ\τ\Ε\, Ενδοξ\ Αδ\ Νικόλαο Βουργίδη. Στις εργασίες έχουν δηλώσει συμμετοχή Αδ\ από ολόκληρη την Ελλάδα. Οι εισηγήσεις θα είναι ολιγόλεπτες προκειμένου να ακουσθούν οι περισσότερες κατά το δυνατόν απόψεις. Οι εκδηλώσεις του Σαββάτου 7 Νοεμβρίου θα ολοκληρωθούν με το Επίσημο Δείπνο στο Ξενοδοχείο ΑΣΤΗΡ προς τιμή των καλεσμένων μας. Θα διανεμηθούν Διπλώματα στους συμμετέχοντες Αδ\ Αδ\, επετειακό τεύχος ομιλιών της Σ\ Στ\ Φάρος καθώς και αναμνηστικά. Το πρόγραμμα της Κυριακής αρχίζει στις 12.00 ώστε οι Αδ\ Αδ\ να δυνηθούν να επισκεφτούν το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών, στο οποίο κάθε επισκέπτης θα μπορεί να θαυμάσει εκθέματα από τη Μυκηναϊκή έως την ύστερη Ρωμαϊκή περίοδο και γενικότερα την πολιτιστική κληρονομιά της ευρύτερης περιοχής, τοποθετώντας την αχαϊκή πρωτεύουσα στο χάρτη του παγκόσμιου και ευρωπαϊκού πολιτισμού. Το πρόγραμμα των διήμερων εκδηλώσεων θα κλείσει ο Μ\Δ\ Ενδοξ\ Αδ\ Νικόλαος Βουργίδης, αφού προηγηθεί μία συζήτηση επί των συμπερασμάτων που προέκυψαν από τις εισηγήσεις και αφού συμφωνηθούν (για τον τόπο και χρόνο) οι επόμενες τεκτ\ εκδηλώσεις της ευρύτερης περιοχής μας, οι οποίες περιλαμβάνουν τη διοργάνωση Ηλιοστασίου Νοτίου Ελλάδος και τη διοργάνωση της 6ης Αμφικτιονίας.
Χαιρετισμός Σεβασμίου
υπό Δ Ζ Σεβ\ Σ\ Στ\ Φάρος
Με αίσθημα ευθύνης, στη διατήρηση της παράδοσης των εν Πάτραις Αμφικτιονιών αλλά και με σεβασμό προς το Τεκτ\ Ιδεώδες, αναλαμβάνω το δύσκολο και βαρύ έργο της διοργάνωσης της Αμφικτιονίας, που και αυτή όπως και οι προηγούμενες αποτελούν πάντα ένα σημαντικό γεγονός, ενώ παράλληλα προσελκύουν το ενδιαφέρον πολλών Ελλήνων Τεκτ\
Οι «Αχαϊκές» Αμφικτιονίες έχουν πάντα ιδιαίτερο ενδιαφέρον γιατί συνδέονται με εισηγήσεις Αδ\ Αδ\, των οποίων οι απόψεις συνήθως ταράζουν τα «νερά» του Τεκτονισμού, όμως είναι πάντα καλοπροαίρετες και αποδεκτές γιατί προέρχονται από εκείνους, των οποίων το γνώρισμα της αρετής έχει επιβεβαιωθεί στα λόγια του Α΄ Επόπτη «οι Αδ\ μου με αναγνωρίζουν ως Τέκτων».
Η 5η Αμφικτιονία Δυτικής Ελλάδος λαμβάνει χώρα στην Πάτρα, στο Ξενοδοχείο ΑΣΤΗΡ, από 6–8 Νοεμβρίου 2009. Εφέτος, το πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο θεματικές ενότητες με ολιγόλεπτες εισηγήσεις, η πρώτη με τίτλο «Τεκτονισμός και Κοινωνία υπό το πρίσμα των Αλλαγών της τελευταίας Δεκαετίας» και η δεύτερη «Προοπτικές του Τεκτονισμού στην Ελληνική Περιφέρεια».
Έχουμε την τιμή να φιλοξενούμε εισηγητές από πολλά μέρη της Ελλάδος, καθώς επίσης και συνέδρους Αδ\ από τις διάφορες Αν\, οι οποίοι οδοιπόρησαν στην πόλη μας, όχι μόνο να αφουγκραστούν τον παλμό του Τεκτονισμού, αλλά για να συμμετάσχουν σε ένα γόνιμο διάλογο και σε μία εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων.
Έχουμε την μεγάλη τιμή να φιλοξενούμε τον Μ\Δ\ της Μ\Σ\τ\Ε\, Ενδοξ\ Αδ\ Νικόλαο Βουργίδη και τα μέλη του Συμβουλίου της Μ\Σ\τ\Ε\, των οποίων η παρουσία δεν μας εμψυχώνει μόνο τεκτ\, αλλά μας κάνει και ιδιαίτερα υπερήφανους.
Σε όλους τους αγαπημένους μας Αδ\, καθώς επίσης και τους συνοδούς τους και τους άλλους επισκέπτες μας, εν ονόματι των Σεβ\ και των πληρωμάτων των συνεργαζόμενων Σ\ Στ\ σας εύχομαι το Καλώς Ήρθατε και είθε ο Μ\Α\Τ\Σ\ να σας κρατά υγιείς και δημιουργικούς, έτσι ώστε η τεκτ\ άλυσις να συνεχίζει να μας ενώνει και εκτός του Ναού της Αρετής.
Φίλτατοι Αδ\ Αδ\ μου, Ο εορτασμός μίας ακόμη Αμφικτιονίας των Σ\ Στοών Δυτικής Ελλάδος που διοργανώνεται στην Πάτρα υπό των Σ\ Στοών «Παλαιών Πατρών Γερμανός» υπ’ αριθμ. 22 και «Φάρος» υπ’ αριθμ.138 εν Αν\ Πατρών, «Ηλιος» υπ’ αριθμ. 14 εν Αν\ Ζακύνθου, «Κοινών Αιτωλών» υπ’ αριθμ. 132 εν Αν\ Αγρινίου και «Αρχαία Ολυμπία» υπ’ αριθμ.145 εν Αν\ Ολυμπίας, έχει γίνει θεσμός με ευεργετικά αποτελέσματα για τις Στοές της Περιφέρειας.
Η επιτυχής διοργάνωση της Δ’ Αμφικτιονίας των Νήσων, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Ρόδο, μερίμνη της Σ\ Στοάς «ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ» υπ’ αριθμ. 109 κατά την 30η & 31η Οκτωβρίου 2009, αλλά και η επιτυχία παρομοίων εορταστικών εκδηλώσεων στην Πάτρα κατά τα έτη 1993 & 1995 από την Σ\ Στοά «Π.Π. ΓΕΡΜΑΝΟΣ» υπ’ αριθμ. 22, 2002 από την Σ\ Στ\ «ΦΑΡΟΣ» υπ’ αριθμ. 138 και 2004 από τις Σ\ Στ\ «ΦΑΡΟΣ» και «Π.Π. ΓΕΡΜΑΝΟΣ» προοιωνίζουν λαμπρή την εκδήλωση και της Ε’ Αμφικτιονίας Δυτικής Ελλάδος, ιδία λόγω των συντονισμένων αόκνων προσπαθειών του Σεβασμίου της Σ\ Στ\ «ΦΑΡΟΣ» αδ\ Δ Ζ. Η Πάτρα στην οποία ο Τεκτονισμός λειτουργεί από το έτος 1895 έχει να επιδείξει πλούσιο ανθρωπιστικό και πνευματικό έργο. Ευχόμαστε εκ βάθους καρδίας να σφύζει πάντα από ενθουσιώδεις ικανούς και δραστήριους Εργάτες της Βασιλικής Τέχνης και ο βίος των εργαζομένων στις εν Ανατ\ Πατρών Σ\ Σ\ Στοές, να είναι γόνιμος, αδιατάρακτος και διηνεκής, προς δόξαν του Ελληνικού Ελευθεροτεκτονισμού. Πέραν τούτων και οι λοιπές Σ\ Στοές της Δυτικής Ελλάδος, ιδία οι Σ\ Στοές των Ιονίων Νήσων, πλέον του φιλανθρωπικού και πνευματικού έργου το οποίο έχουν να επιδείξουν, εκαλλιέργησαν το έδαφος για την απελευθέρωση του αλυτρώτου Ελληνισμού, ενώ με την υπευθυνότητα και την πρωτοβουλία του Διονυσίου Ρώμα, ελήφθησαν αποφάσεις, οι οποίες συνετέλεσαν ανυπολόγιστα εις την επιτυχία του Ιερού Αγώνα του 1821. Το Συμβούλιο της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος επιχαίρει για την πρόοδο του Τεκτονισμού στην Ελληνική Περιφέρεια και υπόσχεται ότι εργαζόμενο με σύνεση, σταθερότητα, ειλικρίνεια, διορατικότητα και γνήσιο Τεκτονικό ενδιαφέρον, θα εξυψώσει έτι περαιτέρω το φρόνημα των Τεκτόνων, θα διασφαλίσει την ομοψυχία και θα τονώσει το ενδιαφέρον όλων των Ελλήνων Τεκτόνων για τον θεσμό μας, με άμεση συνέπεια την σημαντική αύξηση στο Τάγμα καταξιωμένων κοινωνικά συνανθρώπων μας, ώστε δικαίως ο Τεκτονισμός να καταυγάζει ως πόλος έλξεως και κέντρο δράσεως των πνευματικών Ταγών της Κονωνίας. Τέλος εκφράζω εγκάρδιες ευχές για την επιτυχία της Ε’ Αμφικτιονίας προς όλους δε τους συμμετέχοντες εις την προσπάθεια της διοργάνωσης αυτής, υγεία, ευημερία και δημιουργική πρόοδο.
Πρόγραμμα 5ης Αμφικτιονίας
![]() |
και τα σχόλια του Τύπου |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου